SIGMACITY

הלוואת מזנין לצורך השלמת הון עצמי לפרויקט

בעולם פיתוח הנדל”ן, השגת המימון הדרוש יכולה להיות משימה מורכבת ומאתגרת. אפשרות מימון אחת שצברה תאוצה בשנים האחרונות היא הלוואת מזנין, שיכולה להשלים ביעילות את ההון העצמי ולספק ליזמים את התמיכה הפיננסית הדרושה להם לפרויקטים שלהם. מאמר זה יחקור את הקונספט של הלוואות מזנין, היתרונות שלהן ליזמי נדל”ן, וכיצד סיגמה סיטי , יכולה לעזור ליזמים להבטיח את המימון הדרוש להם להשלמת פרויקטים בהצלחה.

כיצד פועלות הלוואות מזנין

הלוואות מזנין ממלאות תפקיד מכריע בהשלמת ההון העצמי, במיוחד בתחום פיתוח הנדל”ן.

הלוואת מזנין היא סוג של מימון המשלב חוב והון. זוהי הלוואה משנית, כלומר היא מגיעה לאחר הלוואת הבנק העיקרית מבחינת סדר העדיפויות של הפירעון. במקרה שהלווה אינו עומד בתשלומים, מלווה המֶזָנִין יכול להמיר את הלוואתו לבעלות או להון בחברה. היא נחשבת להלוואה בסיכון גבוה יותר, אך היא יקרה יותר בהשוואה להלוואה הבכירה.

הלוואות מזנין כחלק ממימון הון עצמי

הלוואות מזנין הן סוג של מימון הנמצא בין חוב להון העצמי במאזן של חברה. הן כפופות לחוב בכיר, כגון הלוואות בנקאיות, אך יש להן עדיפות על פני הון מניות רגיל. בהקשר של פיתוח נדל”ן, הלוואות מזנין משמשות לעתים קרובות להשלמת הון עצמי, וזאת על ידי מתן הון נוסף הדרוש לפרויקטים מבלי לדלל את אחוז הבעלות של היזם.

 

היתרונות של הלוואות מזנין ליזמי נדל”ן

ישנם מספר יתרונות לשימוש בהלוואות מזנין כאפשרות מימון ליזמי נדל”ן. אלה כוללים:
1) גמישות: הלוואות מזנין מציעות גמישות רבה יותר מאשר מימון חוב מסורתי, שכן ניתן לבנות אותן כך שיתאימו לצרכים הספציפיים של הפרויקט והיזם.
2) עלות הון נמוכה יותר: בהשוואה לגיוס הון עצמי באמצעות מכירת מניות, הלוואות מזנין יכולות לספק עלות הון נמוכה יותר ליזמים.
3) שמירה על הבעלות: על ידי שימוש בהלוואות מזנין להשלמת הון עצמי, יזמים יכולים לשמור על אחוז בעלות גדול יותר בפרויקטים שלהם, מה שמוביל לתשואות פוטנציאליות גבוהות יותר על ההשקעה שלהם.

הבטחת הלוואות מזנין

שעבוד מדרגה שנייה והקשר שלו לחוב בכיר הלוואות מזנין מובטחות בדרך כלל על ידי שעבוד מדרגה שנייה על הפרויקט ועל הנכסים הקשורים אליו. משמעות הדבר היא שבמקרה של חדלות פירעון, למלווה המזנין יש תביעה על הנכסים לאחר שהחוב הבכיר סולק. שעבוד מדרגה שנייה מספק ביטחון נוסף למלווה המזנין, ומאפשר גם ליזם לגשת להון מבלי לדלל את אחזקות הבעלות שלו.

השלמת הון עצמי ליזמים – איך זה עובד?

גורמים הקובעים את שיעור המימון להלוואות מזנין

שיעור המימון בהלוואות מזנין מושפע מגורמים שונים, ובהם:

1. רמת הסיכון הכרוכה בפרויקט: פרויקטים בסיכון גבוה יותר עשויים לדרוש שיעור מימון גבוה יותר כדי לפצות את מלווה המזנין על הסיכון המוגבר.
2. החוסן הפיננסי של היזם: יזמים בעלי רקורד פיננסי חזק והיסטוריה של פרויקטים מוצלחים עשויים להצליח להבטיח שיעור מימון נמוך יותר.
3. ניסיונו של היזם בתעשייה: יזמים מנוסים בעלי הבנה מעמיקה של שוק הנדל”ן עשויים להצליח יותר להבטיח שיעורי מימון נוחים.

גורמים המשפיעים על עלות המימון

עלות המימון של הלוואת מזנין נקבעת באמצעות חיתום פרטני שנעשה לכל פרויקט ויזם. מספר גורמים יכולים להשפיע על עלות המימון, לרבות רמת הסיכון של הפרויקט, החוסן הפיננסי של היזם וניסיונו בתעשייה.

מודלים שונים של הלוואות מזנין:
הלוואות בריבית קבועה, בריבית משתנה והלוואות משתתפות ברווחים

מלווי מזנין מציעים מגוון מודלים של הלוואות על מנת להתאים לצרכים של יזמים ופרויקטים שונים. מודלים אלה כוללים:
1) הלוואות בריבית קבועה: הלוואות אלה נושאות ריבית שנקבעה מראש ונותרת קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה, ומספקות ללווה תשלומי ריבית צפויים.

2) הלוואות בריבית משתנה: הריבית בהלוואות אלה צמודה לריבית ייחוס,בדרך כלל ריבית הפריים, ויכולה להשתנות לאורך זמן. זה יכול להיות יתרון עבור לווה אם הריבית יורדת, אך יכול גם להוביל לתשלומי ריבית גבוהים יותר אם הריבית עולה.

3) הלוואות משתתפות ברווחים: בנוסף לתשלומי ריבית, הלוואות אלה כוללות מרכיב של השתתפות ברווחים, כאשר מלווה המזנין מקבל אחוז מסוים מרווחי הפרויקט. זה יכול ליישר את האינטרסים של היזם והמלווה, שכן שני הצדדים נהנים מהצלחת הפרויקט.

תקופת מימון הלוואת מזנין ופירעון

הלוואות מזנין מוקצות בדרך כלל לכל משך הפרויקט ועד לסיום הליווי הפיננסי. הדבר מבטיח ליזמים גישה להון הדרוש לאורך השלבים השונים של הפרויקט, החל מרכישת הקרקע ועד הבנייה וההשלמה.

ליווי פיננסי לאורך כל הפרויקט. הליווי יכול לכלול סיוע בתכנון הפרויקט, בתקצוב ובניהול סיכונים, מה שעוזר ליזמים להישאר על המסלול ומבטיח את הצלחת הפרויקט.

אפשרויות גמישות להחזר לאחר 12 חודשים. הלוואות מזנין מציעות בדרך כלל אפשרויות גמישות להחזר, עם אפשרות להחזר מלא או חלקי לאחר 12 חודשים. זה מאפשר ליזמים להחזיר את ההלוואה ככל שהפרויקט שלהם מתקדם ומייצר הכנסות, ובכך להפחית את עלויות המימון הכוללות שלהם.

הלוואות מזנין הן אופציית מימון פופולרית יותר ויותר עבור יזמי נדל”ן שמחפשים להשלים הון עצמי ולהבטיח את ההון הדרוש לפרויקטים שלהם. עם תנאים גמישים, עלויות הון נמוכות יותר והיכולת לשמר בעלות, הלוואות ביניים יכולות להיות פתרון אטרקטיבי עבור יזמים רבים.
הצוות של סיגמא סיטי מביא עמו יכולות מוכחות בענפי הנדל”ן ושוק ההון בישראל, המתורגם בין היתר לנגישות גבוהה לעסקאות בעלות פוטנציאל גבוה.

מאמרים נוספים בנושא הלוואת מזנין ופירעון

עמוד נחיתה קרן בוטיק

ליווי פיננסי ליזמים?

הצלחתו של פרויקט נדלן ובנייה תלויה לעתים קרובות בתמיכה הפיננסית הנכונה, ויזמים, מציאת שותף אמין היא חיונית. ליווי פיננסי הוא היבט מכריע בכל מיזם בנייה,

קרא עוד »
למעלה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו:
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם התקשרו עכשיו:
דילוג לתוכן