SIGMACITY

מה כדאי לדעת לפני שלוקחים הלוואת מזנין?

הלוואות מזנין ממלאות תפקיד מכריע בנוף המימון, במיוחד עבור פרויקטי נדל”ן. על ידי מתן כספים נחוצים מאוד ליזמים וקבלנים, הלוואות אלה יכולות לסייע בגישור על הפער בין מימון מסורתי לעלות הכוללת של הפרויקט. עם זאת, חשוב להבין את המורכבות של הלוואות מזנין ואת הגורמים שיש לקחת בחשבון לפני שלוקחים אחת כזו.

השלמת הון עצמי ליזמים – איך זה עובד?
הלוואת מזנין – כיצד היא פועלת?

הלוואות מזנין הן כלי מצוין לתמיכה במימון פרויקטי נדל”ן ולקידום צמיחת העסקים של יזמים.
להלן ארבעה פרטים מכריעים שיש לקחת בחשבון כשבוחרים לקחת הלוואת מזנין:

ניהול אשראי נאות

בעת קבלת הלוואת מזנין, חיוני לזהות את מקור הכסף. ודאו שלמוסד המימון יש ניסיון בנדל”ן, שעבר מיתון, תמך בפרויקטים במהלך משברים, התמודד עם עיכובים בבנייה או האטות במכירות ומבין את הצורך בהזרמת כספים נוספים לפרויקט, גם כאשר לא מתוכנן.
פרויקטים יכולים לחוות באופן טבעי שינויים בלוח הזמנים עקב גורמים שונים, כגון קבלת היתרי בנייה, תקנות, טופס 4, קצב מכירות ועוד.
על המלווה להיות מודע לבעיות פוטנציאליות אלה, לקחת אותן בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות שלו ולהיות מסתגל ויצירתי בטיפול במצבים משתנים כדי לסייע ליזם בתקופות מאתגרות.

 

מקורות הכספים

מוסד המימון לא רק צריך להיות מודע לנקודות שהוזכרו קודם לכן, אלא גם צריך להיות בעל רקע בתחום הנדל”ן ולהעניק בעבר הלוואות מזנין לפרויקטי נדל”ן. ייתכן שארגון פרטי שאינו מכיר את התעשייה לא ידע כיצד להתכונן לשינויים בפרויקט, דבר שעלול לסכן את המימון. לא פחות חשוב לוודא שמוסד המימון מקבל את המימון שלו ממשקיעי נדל”ן בעלי ידע. זה יפשט את כל תהליך המימון עבורך ועבור המלווה.

גמישות בלוחות זמנים

היבט זה ראוי לתשומת לב מיוחדת. זה לא רק עניין של לוחות הזמנים הגמישים הטבועים בפרויקטי נדל”ן; זה גם עניין של שותפות עם מוסד פיננסי שיכול לעבוד במהירות, לצפות את הצרכים שלך, לזרז את מתן המימון, להיות מסתגל עם מועדי הלוואות ולפתור ביעילות ובמהירות כל בעיה שמתעוררת במהלך התקדמות הפרויקט.

 

מודל תמחור מוצלח

בדרך כלל, הלוואת מזנין כוללת את המוסד הפיננסי המקבל אחוז מהרווח בתמורה לתרומת ההון שלו. עם זאת, מודלים אלטרנטיביים שונים התפתחו לאורך השנים, כולל הלוואות המבוססות על אחוז מההכנסות, שיעורי ריבית קבועים ומשתנים ושילובים שלהם. כתוצאה מכך, חיוני שהיזם ייבחן בקפידה את מודל התמחור המוצע ואת מרכיביו. לדוגמה, מלווה עשוי להציע שיעור ריבית של 10%, אך היזם עשוי לגלות בהמשך שיש גם דמי ניהול משמעותיים, דמי הקמה של מסגרת, דמי תפעול, דמי בנייה, קיקרים ועמלות אחרות שמגדילים משמעותית את התשואה המשולמת למוסד המממן.
בנוסף, שיטות חישוב מסוימות עבור ריבית יכולות להגדיל את הסכום ששולם על ידי היזם.
לסיכום, חיוני לבחון כל היבט של מודל התמחור, החישובים שלו והמרכיבים שלו כדי להימנע ממלכודות פוטנציאליות.
במהות, הלוואת מזנין מוצלחת דורשת מלווה מנוסה, יצירתי ומתאים עם מקור מימון אמין ומקצועי, כמו גם אמינות ויושרה. על ידי הקפדה על ההנחיות שנדונו, תהיו בדרך הנכונה להבטחת חבילת מימון מזנין המותאמת לצרכים שלכם ומספקת את היתרונות הדרושים לקידום הפרויקט שלכם.
הצוות של סיגמא סיטי מביא עמו יכולות מוכחות בענפי הנדל”ן ושוק ההון בישראל, המתורגם בין היתר לנגישות גבוהה לעסקאות בעלות פוטנציאל גבוה.

מאמרים נוספים בנושא הלוואת מזנין

השלמת הון עצמי ליזמים – איך זה עובד?

תהליך המימון

SIGMACITY סיגמא סיטי מציעה מודל מימון המסייע ליזמים בהעמדת ההון העצמי לפי דרישות הבנק ולפי לוח זמנים גמיש, בהתאם לנתוני הפרויקט. לסיגמא סיטי הסדרים עם

קרא עוד »
למעלה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
התקשרו עכשיו:
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם התקשרו עכשיו:
דילוג לתוכן